Ретро-автомобілі СРСР

17 Дек 2015


ЗИС-101А-Спорт — Википедия

Першим автомобілем, створеним на території Російської імперії, вважається автомобіль, спроектований на базі конки, інженерами Яковлєвим та Фрезе у 1896 році. Важила машина близько 300 кг, а середня швидкість була 16 км/год, двигун же – лише дві кінські сили.

На початку 20 століття у Ризі на Балтійському вагонному заводі вже було створено цех зі збирання автомобілів. Так, лише через два роки саме в Ризі конструктори презентували перший суто російський автомобіль, названий Руссо-Балтом. У наступні сім років на ризькому заводі випустили близько п’яти сотень таких машин.

А далі була революція, війна, розруха: не було до автомобілів.

У принципі радянське виробництво автомобілів було налагоджено лише у 1929 році, коли між ВРНГ СРСР та штатівською фірмою Ford Motor було укладено угоду про спільну роботу. США надавало СРСР техдопомогу в організації виробництва, а за основу було взято популярні моделі фордівського заводу Ford А та Ford АА.

З 1931 на нижегородському ГАЗі та на Московському автоскладальному заводі ім. КІМ розпочинався випуск автомобіля Форд А.

У 1932 році на ГАЗі, а з 1933 року і на заводі ім. КІМ стартувало виробництво першого радянського легкового автомобіля ГАЗ-А, хоча це по суті була ліцензійна копія Форда. Усього було випущено близько сорока тисяч авто цієї моделі.

Поворотним пунктом у радянському автобудуванні стало створення першої машини представницького класу — ЗІС-101 (лімузин) з об’ємом двигуна 5,5 літрів. З 1936 по 1940 роки цим автомобілем їздив Сталін.

Перед Другим Світовим заводом ім. КІМ випустив власну модель автомобіля — КІМ-10-50, який виглядав досить сучасно і був не дуже дорогий. Щоправда, випущено таких автомобілів було лише близько 1000 екземплярів.

У 1936 – 1942 роках та 1945 – 1948 роках ГАЗ випускав знамениту «Емку» (ГАЗ-М1) – легенду свого часу, удостоєну честі виставлятися на Паризькому автосалоні 1937 року. У воєнні роки на основі цієї моделі була створена ГАЗ-61, на якій подорожували радянські маршали К. К. Рокоссовський, Г. К. Жуков та І. С. Конєв.

Після війни на Заводі ім. Молотова розпочинається випуск автомобіля ГАЗ-М20 «Перемога».

У 1947 році стартував випуск першого автомобіля марки «Москвич» — Москвич-400, який, на жаль, не був самостійним дизайнерським рішенням, а копіював Orel Kadett ще 30-х років. У 1956 з’являється 402 модель, в 1958 — 407, в 1963-1965 — Москвич-403.

У 1950 — 1960 роках на ГАЗ випускає свій представницький автомобіль — «ЗІМ» (ГАЗ-12), саме на кузові якого вперше з’явився знаменитий олень.

ГАЗ-21, він же легендарна «Волга» вийшов із конвеєра у 1956 році. Всього з 1956 по 1970 рік було випущено 638 ​​875 автомобілів ГАЗ-21 і ГАЗ-22.

У 1959-1967 роках випускається перший автомобіль під маркою Заводу ім. Лихачова — ЗІЛ-111.

З 1959 і аж до 1981 року на ГАЗі випускається ще один легендарний автомобіль — «Чайку» (ГАЗ-13), напевно найвідоміший у світі радянський автомобіль класу А.

Не можна залишити без уваги, і народного улюбленця — машину «Запорожець», що зійшла з конвеєра ЗАЗ 1960 року. У 1960 році, у рік свого народження, ЗАЗ-965 коштував близько 20 середніх робочих зарплат.

За матеріалами sovauto.su

Опубликовано в: Знамениті автомобілі, Історія авто

|

Комментарии к записи Ретро-автомобілі СРСР отключены

Комментарии закрыты.